Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Je-li leden nejostřejší, bude roček nejplodnější.

Pranostika na akt. den

Dlouhé střechýle, dlouhý den.

Východ a západ slunce

Slunce vychází:07:46

Slunce zapadá:16:54

Certifikát

Základní škola Bochov, Okružní 367 - netkatalog.czZákladní školy - netkatalog.cz

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Dovoluji si připomenout rodičům, že ve středu 13.11. se konají od 16 hodin třídní schůzky, na něž rodiče srdečně zveme. Ve stejný den se bude konat i čtvrtletní pedagogická rada, která zhodnotí prospěch a chování jednotlivých žáků za první čtvrtletí. V této souvislosti bych chtěl znovu zdůraznit, o čem jsem psal již zhruba před dvěma lety, a to o tzv. průměru známek.

 Výsledná známka NENÍ aritmetickým průměrem všech obdržených. Mnozí jej stále počítají, k čemuž svádí i program Bakaláři. Známku ve čtvrtletí (pololetí, na konci roku)  ovlivňují i jiné faktory - důležitost konkrétních známek (je rozdíl mezi známkou např. ze souhrnné  práce po probrání a procvičení tématického celku a známkou z orientační, dílčí písemky), přístup žáka k plnění či neplnění samostatných prací, dobrovolných úkolů, práce žáka v hodinách, jeho zájem či nezájem o předmět, snaha se zlepšovat atd, atd. Může se stát, že dva žáci budou mít průměry např. 2,5 a 3,5. V souhrnném hodnocení pak mohou mít oba trojku. Snaživý, pracovitý, se zájmem, se na ni může dostat z průměru 3,5 a tzv. lajdák na ni může spadnout z průměru 2,5. Zkušený učitel také dobře pozná, zda žák má na víc, ale nemá zájem, nebo zda žák podává svůj maximální výkon a prostě už to víc nejde. Průměr známek je tedy údaj zajímavý, ale pouze orientační a  ne rozhodující a jediný.

V.Svoboda, ředitel školy